Bocznica kolejowa służy do wykonywania załadunków i wyładunków wagonów, przeprowadzania czynności utrzymaniowych pojazdów kolejowych, przemieszczania i włączania pojazdów kolejowych do ruchu po sieci, a także do postoju pojazdów kolejowych. W tym artykule przeczytasz, z czego ona się składa i jakie są jej uwarunkowania prawne.
0 Komentarze
Planowanie nowych elementów infrastruktury kolejowej, modernizacja wysłużonych dróg kolejowych oraz inne prace budowlane prowadzone w obrębie torów wymagają poznania szczegółowych informacji dotyczących budowy. O szczegółach technicznych na temat torów kolejowych możesz dowiedzieć się z tego tekstu.
Szczegółowe pomiary torów oraz rozjazdów mają na celu ocenę stanu elementów konstrukcyjnych, a także zaplanowanie ewentualnych remontów i modernizacji. Dokonuje się ich przy pomocy metod bezpośrednich oraz pośrednich.
Utrzymanie torów kolejowych w pełnej sprawności wymaga prowadzenia ciągłej konserwacji oraz planowania remontów i wykonywania ich w odpowiednim czasie. Tylko to pozwala na bezkolizyjne i bezpieczne przejazdy zarówno pociągów transportowych, jak i osobowych, a także zmniejsza czas przejazdu między miejscowościami, pozwalając na rozwinięcie przez maszyny większej prędkości.
Bocznice kolejowe są połączeniem drogi kolejowej z linią kolejową, czyli inaczej odgałęzieniem torów. Ich przeznaczenie to wykonywanie załadunku i wyładunku wagonów oraz wykonywanie innych czynności technicznych w celu utrzymania sprawności pociągów czy lokomotyw. Jak powinny być zbudowane bocznice kolejowe? Czym kierować się przy wyborze firmy je budującej?
Długość linii kolejowych w Polsce wynosi około 20 000 km. W skład infrastruktury kolejowej wchodzą również przejazdy. Od ich stanu zależy bezpieczeństwo podróżujących zarówno koleją, jak i samochodami i pieszych, dlatego też niezwykle ważna jest regularna naprawa. Dowiedz się, na czym dokładnie polega modernizacja przejazdów kolejowych.
|
|