BLOG

W JAKI SPOSÓB WYKONUJE SIĘ POMIARY TORÓW I ROZJAZDÓW?

24/6/2020


Szczegółowe pomiary torów oraz rozjazdów mają na celu ocenę stanu elementów konstrukcyjnych, a także zaplanowanie ewentualnych remontów i modernizacji. Dokonuje się ich przy pomocy metod bezpośrednich oraz pośrednich.
Pomiary bezpośrednie to takie, w których używa się urządzeń takich jak toromierz lub dalmierz laserowy. Dają bardzo dokładne wyniki, są również łatwe i szybkie w przeprowadzaniu. Ważne jest, aby sprzęt zapewniał dokładność pomiarów nie mniejszą niż 1 milimetr. W pomiarach pośrednich wykorzystuje się specjalne pojazdy, na przykład drezyny. Są wyposażone w urządzenia pomiarowe, a rejestracja odbywa się podczas jazdy. Ta metoda często pozwala na automatyczną analizę wyników.

 

PARAMETRY, JAKIE SPRAWDZA SIĘ PODCZAS POMIARU TORÓW I ROZJAZDÓW:
  • ​szerokość toru,
  • wichrowatość toru,
  • różnice w wysokości toków szynowych, czyli inaczej przechyłki,
  • nierówności w pionowych oraz poziomych tokach szynowych,
  • położenie torów w płaszczyźnie poziomej i pionowej,
  • przesunięcia toków szynowych,
  • luzy w stykach toru klasycznego,
  • stopień nachylenia łuków w rozjazdach.

 

JAKIM PRACOM MOŻNA PODDAĆ TORY I ROZJAZDY?


Specjalizacją naszej firmy jest kompleksowa profesjonalna modernizacja przejazdów kolejowych. Po wykonaniu dokładnych pomiarów elementów konstrukcyjnych niezbędne jest ich porównanie z aktualnymi przepisami prawnymi i wytycznymi. Na tej podstawie należy zaplanować remont lub modernizację przejazdu w taki sposób, aby mógł być bezpiecznie użytkowany. Analiza stanu torów i rozjazdów powinna być wykonywana regularnie, najlepiej wiosną i jesienią. Czasami konieczna jest wymiana poszczególnych części.

Nasza firma zajmuje się sprzedażą nowych podkładów i szyn kolejowych, płyt żelbetowych, a także osprzętu niezbędnego dla działania automatyki kolejowej. Utrzymanie przejazdów to również budowa linii odwadniających, które zabezpieczają przed podtopieniami. Bardzo ważne jest także usuwanie chwastów z okolic torów. Te ograniczają widoczność, a czasami przyczyniają się do uszkodzeń elementów przejazdu lub samego pociągu. Odchwaszczanie można przeprowadzić w sposób chemiczny lub mechaniczny.

 

 

 

 

Twój komentarz zostanie opublikowany po jego zatwierdzeniu.

 

ODPOWIEDZ
Nieprawidłowe dane
Nieprawidłowe dane
Nieprawidłowe dane
Nieprawidłowe dane
Nieprawidłowe dane
Nieprawidłowe dane

 

REM-BUD
Andrzej Tomasik

Rogów, Marianów Rogowski 30B

​NIP: 728-148-16-66

GSM. 665 067 605

TEL./FAX 46 875 61 37

E-MAIL Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

FORMULARZ KONTAKTOWY

Nieprawidłowe dane
Nieprawidłowe dane
Nieprawidłowe dane
Nieprawidłowe dane

 

W celu zapewnienia maksymalnej wygody użytkowników przy korzystaniu z witryny ta strona stosuje pliki cookies.
Kliknij 'Zgadzam się', aby ta informacja nie wyświetlała się więcej.